Anasayfa / Cilt Bakımı - Cilt Sağlığı / Bu Akne mi Yoksa Başka Bir Şey Mi?

Bu Akne mi Yoksa Başka Bir Şey Mi?



BU AKNE Mİ YOKSA BAŞKA BİR ŞEY Mİ?

Bazen vücudumuzda akneye benzeyen kırmızı, kaşınan kabarıklıklar olur fakat bizi şüphelendiren, boyun ya da eller gibi akneler için beklenmedik yerlerde ortaya çıkmalarıdır. Bunları akne gibi iyileştirmeye özensek bile aslında bu kabarıklıklar, kullandığımız mücevherat, kokular ya da ilaçlara reaksiyon olarak ortaya çıkan deri iltihaplarıyla ilgilidir.

Cilt sağlığımızı bozanlar arasında; mücevherat klipslerinde ya da düğmelerinde kullanılan nikel, güzel kokulu Peru balsamı, çeşitli antibiyotikler, saç boyalarındaki formaldehid, co-balt kloritler, cilt bakım ürünlerindeki koruyucu özelliğe sahip quaternium-15, endüstriyel boyalar ve parlatıcılar bulunur. Bütün bu kimyasallar genel olarak sağlığımızı bozup akne oluşumuna ve alerjilerin meydana gelmesine neden olurlar. Deri iltihaplanmalarının oluşması için büyük yoğunlukta tahrişe ve uzun zamana ihtiyacı varken alerjik ürünler bunun derhâl ortaya çıkmasına neden olurlar.

Eğer alerji kaynaklı deri iltihaplanmaları yaşadığınızdan şüphe ediyorsanız, cilt alerjisi testlerinden almaya ve bu maddelerin sizde alerjiye neden olup olmadığını doğrulamaya ihtiyacınız vardır. Belirlediğiniz kimyasalları içeren her şeyden de uzak durmalısınız (tabii bu her zaman mümkün olmayabilir). Örneğin, formaldehid çoğu tırnak cilasında, quaternium-15 neredeyse tüm saç şekillendiricilerde ve nikel genellikle beyaz altın yapımında kullanılmaktadır.



Çoğu kadın çeşitli cilt bakım ürünlerini kullanırken yumru, kızarıklık gibi cilt sorunlarıyla karşılaşmıştır. Çoğunlukla kadınlar bu reaksiyonları, “Bu canımı acıttı” ya da “Bu yüzümü yaktı” gibi sözlerle tanımlarlar. Böyle bir şey yaşadığınızda kullandığınız ürünün içindeki bir ya da daha fazla içeriğe karşı ikinci derecede alerjiniz var demektir. Bu ürünün formülündeki bir şeyler basitçe cildinizin dengesini bozmuştur. Bu, formül kötü olduğundan meydana gelmez (yalnızca size özgü biyokimyanız nedeniyle bazı içerikleri ya da onların kombinasyonlarını tolere edememenizden kaynaklanır). Ciltte akne benzeri kabartıların oluşmasının bir başka nedeni de üründeki çeşitli içeriklerin cilde uygulandıklarında gözeneklerin içerisinde yoğunlaşmaya meyilli olmalarındandır (nemlendiricilerin gözeneklerin içine doğru emildiğini unutmayın) ve ayrıca içeriğin cilt gözeneklerinin içinde fazlasıyla yoğunlaşması, ince duvarlara sahip yapısını kırılganlaştırmakta ve hızlı bir şekilde iltihaplanmaya neden olmaktadır. Bunun sonucunda da kırmızı kabarıklar meydana gelmektedir.

Eğer temizliğe cilt iltihaplarım iyileştirmeye çalışarak başlarsanız ve onlar sivilceyse bu işlerin daha da kötüye gitmesine neden olur. Bunun yerine olabildiğince nazik davranın. Cilt bakım rutininizi tekrar gözden geçirin ve yeni satın aldığınız ürünü birkaç günlüğüne kullanım dışı bırakın. Soğuk papatya veya yeşil çaya batırılmış gazlı bezi bölgeye pres olarak uygulayın, kuruyuncaya ve gazlı bez kendini bırakıncaya kadar orada kalsın. Hidrokortizon içeren bir kremi kızarıklığın ve kaşıntının azalması için kullanabilirsiniz. Hiçbir şekilde kaşımaya veya koparmaya çalışmayın.




Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.